A. Pilihen salah siji jawaban kanthi
menehi tandha ping(X) ing antarane a,b,c, utawa d ing pitakonan ngisor iki kang
kokanggeb paling bener!
Wacanan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakon nomer 1-5
Jathilan
utawa jaran kepang iku kesenian tradhisional sing isi bisa ditonton ing jaman
saiki. Jathilan saka tembung jaran sing thil-thilan (polah akeh). Diarani jaran
kepang amarga sing njoget numpak jaran saka kepang. Biyen, jathilan iku tarian
ing upacara sing nekakake roh, ditidakake wong seng resik atine. Mula diarani
tarian sacral utawa suci. Sawiseroh sing diundang teka, penarine padha
kesurupan, utawa ndadi, amarga sesurupan roh.
Jathilan
sing ndadi bisa tumindak aneh, umpamane mangan pari, kembang, silet, beling,
menyan. Kaya yen wong mangan sega salawuhe. Lha kepriye carane pulih sadhar?
Pawang utawa pimpinane jathilan duwe cara kanggo nyingkirake roh mau saka awake
penarine. Penarine dadi sadhar, lan ora ngerti sing wis ditindakake.
1. Jaran
kepang ikun uga diarani ………..
a .sintren c. Tiban
b. Jathilan d. Jhalatan
2.
Jathilan saka tembung jaran sing…………
a. yak-yakan c. edan
b. thil-thilan d. ora karuan
3. Diarani jaran kepang amarga
sing njoged numpak……..
a. pring c.
kepang
b. debog d.
kayu
4. Tarian jathilan diarani tarian
kang sacral amarga…………….
a. Biyen,jathilan iku tarian
ing upacara sing nekakake roh
b. Biyen, jathilan iku tarian
ing upacara sing nekakake dhuwit
c. Biyen, jathilan iku tarian
ing pementasan sing nekakake roh
d. Biyen, jathilan iku tarian
ing upacara sing nggunakake roh
5. Carane supaya penarinejathilan
kang kasusupan roh bisa pulih yaiku….
a. Penarine diadusi nganggo
banyu kembang setaman
b. pawing utama pimpinane
jathilan duwe cara kanggo nyingkirake roh mau saka awake
penarine
c. didongakne
d. disembur nganggo banyu putih
c. didongakne
d. disembur nganggo banyu putih
6. Ngajak micara wong loro utawa
luwih sing sesanbungan kanthi verbal, lan adhep-adhepan
Ngenani ancas tartamtu,
khanti tukar kawruh lan ngrembug pirebungan diarani
a.
Menehi tanggepan c.
dhiskusi
b.
Musyawarah d.
pagelathon
7. sajronedhiskusi lumrahe kudu ana …….. sing
direbug
a.
paraga c.
prakara
b.
pawarta d.
panyarta
8. Kang kudu didohi sajroning dhiskusi
yailu…………..
a.
pransangka lan emosi c.
santun
b.
jujur d.
lembah mana
9. Maca cepet kang diarani kasil
menawan saben menit wis bisa oleh ……tembung
a.
150 c.
125
b.
250 d.
155
10. cara maos kanggo madosi
bab-bab kang wignti khanti cepet disebut maca cara………
a.
scipping c.
skimming
b.
maskulin d.
scanning
11. Tuladhane tembung rangkep
dwilingga salin swara yaiku……
a.
cengingisan c.
guru-guru
b.
ali-ali d.
mloya-mlayu
12. tembung”dedunung” iku kalebu
tuladha tembung rangkep…..
a.
dwipurwa c.
dwikingga semu
b.
dwilingga sakin swara d.
dwiwasana
13. sabdane ampun, iku keratabasa
saka tembung…….
a.
simpuh c.
sampyuh
b.
sumpyuh d.
sepuh
layang undangan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakon nomer
14-17
Pengurus
OSIS SMPN 1
Kbupaten Semarang
Hal : Undangan
Tumuju marang:
Pengurus OSIS SMPN1
Semarang
Kula
Nuwun,
Kasarasan lan karahayon muga tansah ketampa marang para kanca.
Kantilumantare layang iki, muga-muga para kanca kabeh pikantuk ginanjar wilujeng nir ing sambikala saka Gusti Ingkang Maha Agung. Amin. Adhedhasar Pembinaan Kepala Sekolah sarta Pembina OSIS babangan pengetan”Hari Kebangkitan Nasional” mula kanca-kanca pengurus OSIS SMPN 1 lan pewakilan klas SMPN 1 diaturikumpul ing:
Kasarasan lan karahayon muga tansah ketampa marang para kanca.
Kantilumantare layang iki, muga-muga para kanca kabeh pikantuk ginanjar wilujeng nir ing sambikala saka Gusti Ingkang Maha Agung. Amin. Adhedhasar Pembinaan Kepala Sekolah sarta Pembina OSIS babangan pengetan”Hari Kebangkitan Nasional” mula kanca-kanca pengurus OSIS SMPN 1 lan pewakilan klas SMPN 1 diaturikumpul ing:
Dina/tanggal :
Selasa, 15 Maret 2013
Wanci : jam 14.00 WIK (Waktu Iring Kulon)
Mapan ing : Aulah SMPN 1 Semarang
Kapreluan : Rembungan kegiatan Pengetan”Hari Kebangkitan Nasional”
Wanci : jam 14.00 WIK (Waktu Iring Kulon)
Mapan ing : Aulah SMPN 1 Semarang
Kapreluan : Rembungan kegiatan Pengetan”Hari Kebangkitan Nasional”
Cukup
semene layang undangan iki, muga ndadeake kawigaten lan taksuwun bisa teka
dhewe. Nuwun
Semarang,
01 Maret 2013
Ketua Sekretaris
TTD TTD
TTD TTD
Rizki
Santoso Ratna
Candrawinata
14. Undangan kasebut kang diarani adangiyah yaiku…..
a. gukup semene layang undangan iki, muga
ndadekna kawigaten lan taksuwun bisa teka dewe
b. Kasarasan lan karahayon muga tansa katampa marang para kanca kabeh.
c. kula Nuwun
d. Kanthi lumantare layang iki, muga-muga para kanca kabeh pikantuk ginanjar Wilujeng nir ing
sambikala saka Gusti Ingkang Maha Agung. amin
b. Kasarasan lan karahayon muga tansa katampa marang para kanca kabeh.
c. kula Nuwun
d. Kanthi lumantare layang iki, muga-muga para kanca kabeh pikantuk ginanjar Wilujeng nir ing
sambikala saka Gusti Ingkang Maha Agung. amin
15. rembungan kegiyatan pengetan “Hari
Kebangkitan Nasional” bakal manggon ing……
a. aula
SMPN 1 Semarang c.
halaman sekola
b. ruang rapat d. kantor guru
b. ruang rapat d. kantor guru
16. layang
undangan kasebut digawe tanggal………..
a. 11 Maret 2013 c.
21 Maret 2013
b. 01 Maret 2013 d. 31 Maret 2013
b. 01 Maret 2013 d. 31 Maret 2013
17. ancasane
undangan kasebut yaiku
a. Remnungan (Musyawarah) kegiyatan pengetan
“Hari Kebangkitan Nasional”
b.`ngumumake pamingetan “Hari Kebangkitan Nasional”
c. Naturi kumpul kanggo ngerembug (Musyawarah) kegiatan “Hari Kebangkitan Nasional”
d. ailaturahmi pengurus OSIS
b.`ngumumake pamingetan “Hari Kebangkitan Nasional”
c. Naturi kumpul kanggo ngerembug (Musyawarah) kegiatan “Hari Kebangkitan Nasional”
d. ailaturahmi pengurus OSIS
18. waktu
penulisan layang ana ing perangan gawe layang diarani ………………
a. purwaka c.
titi mangsa
b. sarasa bahasa d. asma terang
b. sarasa bahasa d. asma terang
19.
pungkasaning layang iku kesebut …………
a. peprena c.
titi mangsa
b. tapak asma d. wasana bahasa
b. tapak asma d. wasana bahasa
Wacanan kanggo pitakon nomer 20-24
Ajisaka
dadi ratu ing Medhang Kamulan utawa Medhang Kamulyan. Aji saka jejuluk dadi
Prabu Widayaka (Prabu Ajisaka). Sawise dadi ratu, Prabu Ajisaka eling marang
abdine sing aran Sembada. Sembadaditinggal ning Majethi supaya njaga pusaka
kang dititipake.Prabu Ajisaka dhawu marangDora supaya methuk Sembada karo
njupuk pusaka keris sing sititipake Sembada. Dora ngajak Sembada sowan ing Medhang Kamula. Sembada ora gelem menehake
pusaka Ajisaka sebab biyen wis diweling yen sapa dhewe. Ing batin Dora uga kudu
bisa ngrapungi dhawuhing ratu, bisa mrantasi gawe. Wong loro, Dora ln
Sembada,padha gelut rame, padha anpuhe padha saktine. Akhire sampyuh, mati
bareng. Sang Prabu ngenteni Dora lan Sembada ora teka-teka, mula banjur tindak
Manjheti, sang Prabu dhekeg-dheleg mirsani Dora lan Sembada wis padha dadi
bathang (mati). Saking tresnane marang Dora lan Sembada, supaya bisa dadi
panggeling-eling, sang Prabu Ajisaka banjur ngarang aksara mengkane: hanacaraka
(ana utusan), datasawala(padha padudon), padhajayanya (padha sektine),
magabatabga (loro-lorone dadi bathang).
20. Ing Medhang
Kamulan, Ajisaka jejuluk…..
a. Prabu Widada c.
Prabu Ajisaka
b. Prabu Widayaka d. Pabu wicaksana
b. Prabu Widayaka d. Pabu wicaksana
21. Abdine
Ajisaka kang ditinggal ing Majethi yaiku…….
a. Dewatacengkar c.
Sembada
b. Dora d. Sembadra
b. Dora d. Sembadra
22. Kang diutus
njupuk pusakane Ajisaka yaiku………….
a. Dewatacengkar c.
Sembada
b. Dora d. Sembadra
b. Dora d. Sembadra
23. saking
tresnane marang Dora lan Sembada,supaya bisa dadi pangeling-eling Ajisaka
banjur gawe……
a. prasasti c.
monumen
b. aksara jawa d. tugu
b. aksara jawa d. tugu
24.
“Datasawala” iku tegese………
a. phada padudon c.
Padha sektine
b. loro-lorone dadi bathang d. ana utusan
b. loro-lorone dadi bathang d. ana utusan
25. Kang kalebu
ater-ater anuswara yaiku…..
a. –en, -em, -ake c.
–an, -am, -ang, -any
b. -dak, -kok, -di d. –I, -am, -any
b. -dak, -kok, -di d. –I, -am, -any
26. Kang dadi
andharaning wasesa yaiku……
a. jejer c.
katrangan
b. lesan d. geganepan
b. lesan d. geganepan
27. …. Bisa
ngolah-ngalih dununge, bisa dumunung ing pungkasan ukara, ing kawitane ukara,
lan bisa
Uga dumunung ing antarane jejer lan wasesa
Uga dumunung ing antarane jejer lan wasesa
a. penerang c.
katrangan
b. lesan d. geganepan
b. lesan d. geganepan
28. Adit lagi
gawe manuk-manukan saka kertas.
Kang dadi lesan saka ukara ing dhuwur yaiku……
Kang dadi lesan saka ukara ing dhuwur yaiku……
a. adit c.
lagi gawe
b. manuk-manukan saka kertas d. manuk-manukan
b. manuk-manukan saka kertas d. manuk-manukan
29. Ukara
kang ana geganepe iku padatan wasesane awujud tembung…….
a. andhaha c.
kriya
b. lingga d. dwilingga
b. lingga d. dwilingga
30. ilir-ilir
tandure wes…….
genepane yaiku
genepane yaiku
a. semampir c.
sumiler
b. thukul d. lemu-lemu
b. thukul d. lemu-lemu
B. Isien ceceng-ceceng ing ngisor iki
kanti pratitis
1. Ngajak
micara wong loro utawa luwih sing sesambungan kanthi verbal , lan adhep-adhepan
ngenani
ancasan tartamtu, khanthi tukaran kawruh lan ngrembug pirembungan, diarani?.........
ancasan tartamtu, khanthi tukaran kawruh lan ngrembug pirembungan, diarani?.........
2. parangan
kang kabar kaslametane kang kirim layang lan pangarep-arep supaya kang dikirimi
uga diarani?............
3. tembang
macapat uga bisa diarani tembang?...........
4. Wirama
gamelang kanggo ngiringi tembang diarani?.......
5.
gajah-gajah, kupu-kupu kuwi’pititi tukung , jothang alang-alang’ kuwi kalebu
maceme tembang?......
6. Tibaning
swara ing pungkasan gatra/dong-ding sajrone tembang macapat diarani?...........
7. tembang
campursari sing isine ngajak padha kerja
bareng kanthi greged yaiku tembang kanthi iran-irahan?..........
8. Mbak
Ratna diajak kancane menyang
lamongan
ukara kuwi yen diwnehi ayahan dadi?......
ukara kuwi yen diwnehi ayahan dadi?......
9. Pagule
diasta bapak menyang sawa wiwit esuk.
Ukara ing dhuwor kalebu ukara?.............
Ukara ing dhuwor kalebu ukara?.............
10. Vanesa
lagi dikongkon Mas Amar.
Ukara ing dhuwur yen diwenehi ayahan tembung sing bener yaiku?............
Ukara ing dhuwur yen diwenehi ayahan tembung sing bener yaiku?............
No comments:
Post a Comment